Egyetlen utazás szász- svájc

egyetlen utazás szász- svájc

Szerző: Külső Szerző A sok érdekes helyet bemutató beszámolót látványos fotók illusztrálják Szász-Svájc, Dürrrohrsdorf-Dittersbach, Pirna, Elbersdorf, Schöne Höhe, Wehlen, Bastei, Rathen, Lipcse, Wittenberg, Bad Schandau, Lichtenhain, Königstein, Drezda, Pillnitz, Pravcicka Brana, Hrensko, Stolpen Tavaszi rövid kirándulásunk alkalmával már nyertünk némi bepillantást Németország szépségeibe lásd müncheni útleírásígy nem vállaltunk nagy kockázatot azzal, hogy a nyaralást Szászországba terveztük, és döntésünk helyesnek bizonyult, mert csodálatos egy hétben volt részünk.

Navigációs menü

Azt már tavaly elhatároztuk, hogy a körtúrákat és a mindennapos ad hoc szálláskeresést idén nem erőltetjük, mert bár ezzel a módszerrel rövid idő alatt nagy távokat lehet bejárni, ám fizikailag és mentálisan nagyon megterhelő. Most inkább a pihenésre helyeztük a hangsúlyt, de így is számos élménnyel lettünk gazdagabbak. Persze a szálláskeresés most is okozott izgalmakat, de még a nyaralás előtt, részint mert két héttel indulás előtt kaptam észbe, hogy foglalni kellene, részint mert gyér nyelvtudásom miatt csak e-mailben és kizárólag tőmondatokban tudtam kommunikálni.

egyetlen utazás szász- svájc

Végül egy internetes szállásajánló oldalon több mint száz ajánlatból találtam meg az egyetlen, jó helyen lévő, még szabad és árban is megfelelő apartmant. A kirándulás programjának összeállításában szinte kizárólag az internet volt segítségemre.

Szász-Svájccal több honlap is foglalkozik, ezek zömében német nyelvűek.

Célpont: SVÁJC 5.rész: \

A Budapesten található Német Turisztikai Hivatal képviseletvezetője kérésünkre összeállított egy prospektusokból álló csomagot, melyből főleg a várostérképek voltak hasznosak. A magyar nyelvű útikönyvek mindegyike konkrétumok nélkül csak említés-szinten foglalkozik Szász-Svájccal, így nem vásároltam meg egyiket sem, pedig jócskán volt választék.

Hogyan juthat el Prágából Csehországba. Csehország: Csehország Svájc Nemzeti Park. Ossza meg a linket barátaival 0 Hello barátok. Csehország Svájc.

Ausztria Németország Svájc — Útikalauz célpontok nagyobb térképen való megjelenítése Gyönyörű napos reggelen indultunk útnak a Szász-Svájc központjának számító Pirna mellett található Dürrohrsdorf-Dittersbachba, ahol a szállásunk volt. Szerencsére — néhány kisebb kivételtől eltekintve — az út végig autópályán vezet.

Utazás Szászországba

A magyar határ közelében egy benzinkút melletti bódéban meg tudtuk venni a szlovák és a cseh autópálya-matricát is, sajnos csak később derült ki, hogy a hivatalos árnál valamivel drágábban jutottunk hozzá.

A másik szintén kellemetlen élmény a cseh autópálya Prágáig tartó szakasza volt, ugyanis a külső sáv keresztben hullámos, az autó végig zötyögött a belső sáv valamivel jobb, egyetlen utazás szász- svájc az sem tökéletesám ezeket leszámítva eseménytelen utunk volt, délutánra szerencsésen megérkeztünk a kisvárosba.

egyetlen utazás szász- svájc

Szállásunk egy kellemesen hűvös szuterén-lakás volt két szoba, mindegyik külön fürdőszobával, nappali, konyha, teraszmelyért személyenként egyetlen utazás szász- svájc EUR-t fizettünk egy éjszakára. A délután folyamán a városkában sétáltunk, melynek központjában található egy hűvös park, s benne a Wesenitz patak. A parkból szűk félórás sétával eljutottunk Elbersdorf városrészbe, azon belül is a Schöne Höhe hegyen található neogótikus nyári kastélyhoz.

A kastélyt Goethe iránti tiszteletből Johann Gottlob von Quandt építtette az as évek elején. A kastélyban Goethe-versek által inspirált freskók és egy kilátótorony található, mindez a szomszédos vendégház nyitvatartási idejében látogatható ottjártunkkor sajnos zárva volt.

Másnap reggel az Elba partján fekvő Pirnába autóztunk és kellemes sétát tettünk a történelmi belvárosban. Megnéztük többek között a gótika és reneszánsz közti átmenet idején épült Canaletto-házat, melyben jelenleg a tourinform-iroda működik, a Friedrich Schiller Kéttannyelvű Gimnázium cseh-német kollégiumát, mely az Expo Projekt keretében épült, a városházát, és a későgótikus háromhajós evangélikus templomot.

Pirna egy kimondottan bájos szász település mindez természetesen csak a belvárosra igazápolt közterekkel, egyetlen utazás szász- svájc virággal és kellemes Elba-parttal. Pirna -városháza Innen Dorf Wehlenbe autóztunk, ahol a Miniaturparkot látogattuk meg.

Mit kell látni

Ebben a parkban megtalálható Szász-Svájc összes látnivalójának makettje, az épületek, a különleges sziklaalakzatok, tehát minden, amit az odalátogatónak érdemes felkeresni.

Elsősorban azért mentünk oda, hogy ötleteket találjunk a nyaralás eltöltéséhez, de mivel előzetesen az összes látnivalóról sikeresen tájékozódtam és ezek nagy részét később fel is kerestük, így sok újdonsággal nem találkoztunk. A létesítményt inkább gyerekekkel érdemes felkeresni, nekik láthatóan nagy élmény volt, különösen az a néhány interaktív elem, amikor például gombnyomásra elő lehet idézni a bányában a robbantást, vagy el lehet indítani a miniatűr járműveket.

1. Facebook Tweet
  2. Helyi információk Ötnapos, kilométer hosszú bringatúra Európa két gyönyörű városa között.
  3. Чутье мне подсказывает.
  4.  Вот и все! - По его лицу стекали ручейки пота.

Emellett egy nagyon keskeny nyomtávú kisvonattal be lehet járni a parkot. Felnőtt belépőjegy 8,5 EUR, mely tartalmaz egy körutat a kisvonattal.

A Cseh-Szász Svájc gyöngyszemei III.

A park után elindultunk a Bastei Bástya körzet meghódítására. A sziklaalakzatokat két irányból lehet megközelíteni, az egyik rövidebb, ám kevésbé látványos út, melyet táblák is jeleznek.

egyetlen utazás szász- svájc

A hegy aljánál van egy hatalmas fizetős parkoló, ahonnan 3 km-re található a Bastei bejárata. Ezt a távot busszal is meg lehet tenni, de számunkra visszataszító volt a semmi közepén lévő parkoló, ahol még ebédelni sem lehetett, ráadásul a busznak nem volt se híre se hamva tűző napon délidőben éhesen gyalogolni pedig nagyon nem volt ínyünkreígy villámgyorsan továbbálltunk és megkerestük a másik bejáratot, mely Kurort Rathen városkában található.

Só ízlés szerint

Ez a város több szempontból is érdekes: az Elba két partján fekszik, a sziklák Niederrathen központjából érhetők el, de ide sajnos kizárólag a helyi lakosok és az ott megszálló turisták hajthatnak be autóval és ők is csak külön engedéllyel. A várostól 2 km-re található egy kis parkoló, így kénytelenek voltunk otthagyni a kocsit a GPS persze nem tudott a behajtási tilalomról, így nagy volt meglepetésám ez később nagyon jó döntésnek bizonyult, ráadásul egy éppen távozó úriember kezünkbe nyomta a napijegyét, így fizetnünk sem kellett.

Könnyed sétával hamar be is értünk a völgyben fekvő gyönyörű városkába, ahol végre éhségünket is méltó körülmények között csillapíthattuk.

Festung Königstein Königstein-erőd A középkori vár az azonos nevű faluban, Königsteinban, Németország keleti részén, Szászországban, a Szász-Svájcban található. A kisváros fő látnivalója, Königstein egykor bevehetetlen erőd-vára a hegytetőn uralja az Elba völgyét. Drezdától keletre fekvő területe igazán változatos, vadregényes vidék, ahol hosszanti, mélybe nyúló völgyek, rögökre tagolódott hegységek és meredek szakadékok ejtik ámulatba a látogatókat. A vidék legfontosabb nem természeti látnivalója kétségkívül Königstein hatalmas, 9,5 hektáron elterülő erődítménye, amely a méter magas sziklaormon tornyosul a környező táj fölé. Miután Sebnitzben az airbnb -n foglalt szálláshelyünkön a COVID miatt nem kaptunk reggelit, és a városban is minden zárva volt, útközben a várhoz próbálkoztunk több helyen is.

Azoknak, akik nem szeretnek gyalogolni jó megoldás lehet, ha az Elba másik partján fekvő Oberrathen parkolójában hagyják az autót, ugyanis onnan komppal könnyedén át lehet jutni Niederrathenbe és a Bastei bejárata csak párszáz méterre fekszik a kikötőtől. Ennek a megoldásnak az lehet a hátránya, hogy délután hat óra körül már hatalmas kígyózó sor állt a kompra várva, és csak zsúfolt heringjárattal lehetett visszajutni a parkolóhoz, persze csak azon szerencséseknek, akik felfértek rá.

Vonatunk zakatolás, zötykölődés és késés nélkül puhán ringatva elröpített minket Lipcsébe. A Hatalmas, többszintes állomásépület alsó szintjén egy büfében megebédeltünk.

Rathen másik érdekessége számomra, hogy azóta sem tudom, hogyan lehet bejutni oda autóval. Mert addig rendben van, hogy Niederrathenbe nem lehet behajtani, de a magába Rathenbe sem sikerült, később tettünk rá kísérletet más irányból is, de mindig táblába ütköztünk.

Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy teljeskörű szolgáltatást nyújthassunk.

Pedig tudom, hogy van megoldás, mégsem leltünk a nyomára, így kénytelen-kelletlen ki kellett hagynunk a modellvasútpark meglátogatását. Aki esetleg sikerrel jár vagy járt, legyen szíves írja meg kommentben, mert nagyon kíváncsi vagyok rá… A Bastei-ba tehát Niederrathen központjából vezet a legszebb út, a sétát nem mondanám megerőltetőnek, de egyetlen utazás szász- svájc látványért persze muszáj leküzdeni pár kilométert. Menet közben több kilátópontról is gyönyörködhetünk az Elba kanyarulatában.

A legszebb részre 1,5 EUR befizetése után lehet átmenni, de megéri, mert innen látszik igazán a híd szépsége és további homokkőbe vájt sziklaalakzatokban is gyönyörködhetünk.

egyetlen utazás szász- svájc

Érdekes, hogy láttunk már homokkő-hegységet Csehországban és Lengyelországban is, kicsit féltem tőle hogy unalmas lesz, de mindegyik más egy kicsit és bizony tud újat mutatni.